Eerste Hulp Bij Ontwerpgeluk. Ook bij meubilair?
In dit blog lees je
- dat wij je liever niet met de gebakken peren laten ZITTEN wanneer zich schade voordoet bij een levering van (maatwerk) treinbanken en
- wat je doet als dit wel gebeurd is
Je bestelde een treinbank voor in de eetkamer van een zorginstelling
en kon eigenlijk niet wachten. De gesprekken met de interieurontwerper/ adviseur verliepen voorspoedig, omdat je het gevoel had dat hij het werkomgevingsvoorstel dat er lag, begreep. Zeker nadat je de tekening in ontvangst nam met de inrichting van de verschillende loungeplekken. Meteen zag je het voor je hoe cliënten en hun begeleiders zich op hun plek zouden voelen in de gedeelde woonkamers met eethoeken.
Toen je een telefoontje ontving
begreep je in eerste instantie niet waar het om ging, maar nadat je van ons hoorde dat wij belden op verzoek van de adviseur die het interieur ontworpen had, viel het kwartje. De lang verwachte bestelling van het gestoffeerde meubilair stond na een periode van zo’n 6 weken eindelijk klaar om bezorgd te worden. Bij je klant. Op een locatie voor de ouderenzorg.
Levering van een gestoffeerde bank voor ouderen
gebeurt in 9 van de 10 gevallen niet anders. Zoals we dat ook doen op een school. Zelfs voor de levering van wachtbanken in het interieur van een kantoor op de negende verdieping deinzen we niet terug. Daarnaast komt het voor dat wij in het magazijn van jou of jouw collega projectinrichters leveren. Nadat alle inkoopmaterialen van de verschillende leveranciers bij hen afgeleverd zijn, kunnen zij vervolgens de complete inhuizing van het project uitvoeren. Maatwerk gestoffeerd meubilair maakt daar vaak onderdeel van uit.
Precies dat gestoffeerde meubel komt van onze stoffeerpartners
In de diverse panden vindt het productieproces plaats waar alle stoffeerpartners dag in dag uit aan meewerken.
Kortom: je hebt één bank besteld - meer mag ook, overigens
Vinden wij absoluut niet erg. En omdat je die zeer geschikt vindt voor de inrichting van een inspirerende werkomgeving voor je medewerkers, ga je ervan uit dat de treinbank geproduceerd wordt zoals je dat met de interieurarchitect hebt besproken. Die informatie komt in de order en daarmee gaan wij aan het werk. Van orderinvoer tot bestelling van onderdelen en van romp, brandvertragend koudschuim en bekledingsmateriaal tot hoezen. Na het stofferen verpakken we de wachtbank in een transparante meubelhoes met noppenfolie op de kwetsbare delen (=zijkanten en hoeken van zitting en rugleuning).
In de ochtend van de afgesproken afleverdag
meldt de chauffeur zich en vervolgens laat je hem zien waar de bank moet komen te staan in de landelijk ingerichte woonkamer. Vervolgens ontdoet hij de treinbank van de verpakking, zet ‘m recht op de plint, schuift ‘m tegen de muur waar hij dienst zal gaan doen als wachtbank.
Alvorens je tekent voor goede ontvangst, check je de staat ervan. Wat schetst je verbazing? Een schadeplek op het puntje van de boven-/ zijkant van de rugleuning is duidelijk zichtbaar. Je vraagt de chauffeur om uitleg, maar hij moet je het antwoord schuldig blijven. Bovendien geeft hij aan dat hij de treinbank in de entree zal achterlaten met de meubelhoes erom heen, zodat de kans op nog meer schade beperkt blijft. Daarna zal hij er weer vandoor gaan, want een chauffeur dient nou eenmaal een vooraf vastgestelde route af te leggen als meubeltransporteur. Wat nu?
Een 8-tal tips bij (transport) schade aan het comfortabel, maatwerk zitmeubilair
- Vraag de chauffeur allereerst om de afleverbon. Hier staan onze contactgegevens op.
- Kom bij van de grote teleurstelling. Adem even goed door.
- Neem daarna een kijkje bij de banken die niet beschadigd zijn. Vast en zeker besef je wat gelukkig wél goed ging.
- Pak telefoon met camera erbij om enkele foto’s te maken waarop de schadeplek duidelijk zichtbaar is.
- Neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch via telefoonnummer:
+ 31 (0)85 0476104 en leg het probleem uit dat zich heeft voorgedaan. - Mailen kan ook via dit emailadres: info@davant.nl. Tip: voeg de gemaakte afbeeldingen toe.
- Denk ook aan de naam van de (zorg)instelling en het type bank. Zet die gegevens erbij.
- Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op om voor een passende oplossing te zorgen.
Hoe laat ik in zo'n geval mijn bank opnieuw bekleden
Erg vervelend dat een van de langverwachte treinbank(en) schade vertoont. Wij beseffen terdege dat je met de gebakken peren ZIT. Vanaf het moment dat de loungebanken onze productie werkplekken verlaten, zijn die ook daadwerkelijk uit ons zicht. Maar niet uit het hart. We zeggen daarmee niet dat we de banken niet kunnen missen, maar eerder dat we van harte hopen dat jouw klant er het meeste plezier van heeft.
Met een bank met schade is dat niet het geval. Vandaar dat we dat graag zo spoedig mogelijk verhelpen. Het liefst op een manier waarop je daar het minst hinder van ondervindt.
Waarom ik een beschadigde bank niet naar de stort hoef te brengen
Klopt. Zelfs een maatwerk exemplaar van meer dan 10 jaar oud niet, waarvan de buitenkant slijtageplekken begint te vertonen in zitting of armleuningen. De meest voorkomende schade aan het bekledingsmateriaal van de loungebanken is vaak te wijten aan onvolledig onderhoud. In een eerder nieuwsbericht hebben we daar tips over gegeven. Kijk hier.
Eerder zijn wij voorstander van hergebruik. Wanneer je het meubilair een weekje kunt missen, laten we de wachtbanken bij de zorginstelling ophalen, zodat we in onze eigen fabriek kunnen bekijken op welke manier we de schade gaan herstellen. Met of zonder gebruik van het verwerkte materiaal.
De meest handige oplossingen zonder de bank zelf uit elkaar te hoeven halen wanneer er schade aan is
- Wij repareren het betreffende onderdeel op locatie. Je hoeft de bank dus niet te missen.
- Wij repareren de wachtbank bij een van onze stoffeerpartners.
Reparatie op locatie. Een oplossing op maat bij schade
In het laatste geval nemen wij vooraf contact met jou en/of jouw klant op. Bij voorkeur leggen we dan schriftelijk een datum vast waarop wij de loungebanken in de (woonkamer van de zorg)instelling komen ophalen. In overleg kunnen wij een maatwerk oplossing aanbieden voor de periode dat jouw klant het meubilair ‘kwijt’ is voor reparatie.
Het komt voor dat we geen keus hebben. Ander zitmeubilair is eenvoudig niet voorhanden. Jouw klant kan gewoonweg niet zónder de treinbanken of de ziteilanden die in de hal staan, omdat er vrijwel voortdurend door de bewoners gebruik van wordt gemaakt. Dan is de reparatieservice op locatie een uitkomst. Hoe werkt dit?
Schade aan de geleverde treinbank. Regel een reparatie op locatie
- Meld de schade bij ons. Volg daarvoor het stappenplan dat hierboven is beschreven.
- Wij zetten de reparatie in onze productieplanning.
- Een nieuwe hoes wordt gestikt voor het beschadigde onderdeel van de ziteilanden.
- Pos polsterservice neemt telefonisch contact op met jouw klant om een datum vast te leggen waarop een van hun monteurs de schade op locatie komt herstellen.
- In de week voorafgaand aan de vastgestelde datum met Pos, ontvangt je klant per post de gloednieuwe hoes.
- Zet de ziteilanden en en eventueel ander meubilair zoveel mogelijk bij elkaar, zodat de monteur daar handig bij kan.
- Vervolgens meldt hij zich op de afgesproken dag, verwijdert het beschadigde onderdeel, plaatst de nieuwe hoes en
- Voilà de klus is geklaard! Tot slot hopen wij dat jouw klant weer volop gebruik maakt van de gerepareerde treinbank. Voor meer informatie over onze service op locatie: mail ons.