In dit blog lees je
- dat wij je nooit met de gebakken peren…eh banken laten ZITTEN
- vooral niet wanneer zich (transport)schade voordoet bij een levering van maatwerk banken en
- wat je als de wiedeweerga moet doen wanneer zoiets gebeurt bij een levering voor jouw klant
Hoe het altijd gaat
Je bestelde een aantal treinbanken voor in de studeerkamer van een zorginstelling voor jongeren en kon eigenlijk niet wachten tot ze alle vier geleverd zouden gaan worden. De gesprekken met jouw klant waren zeer voorspoedig verlopen, omdat je het gevoel had dat hij zijn zegje had kunnen doen en tevreden was over de verwerking ervan in het inrichtingsvoorstel. Toen je op de dag van levering een telefoontje van hem ontving, begreep je meteen dat er een kink in de kabel zat.
“De chauffeur heeft de banken achter de eerste deur gezet, maar hij zou ze toch allemaal op de juiste plaats in de studeerkamer zetten?”
En dan vervolgt hij:
“Hoe kan het dat hij daarna meteen vertrokken is?”
Vervolgens gaat hij verder: “Wij hebben de banken toen zelf maar naar de kamer gesjouwd en die daar uitgepakt. Toen ontdekten we dat één zijkant schade heeft.
Zorg jij dat dit zo spoedig mogelijk gerepareerd wordt?”
Natuurlijk doe je dat.
Lees snel verder waarmee je jouw klant onmiddellijk hulp biedt om verdere teleurstelling te voorkomen:

Alle banken verlaten in optimale én ingepakte staat de productielocatie
Alle geproduceerde DAVANT banken verlaten omhuld in noppenfolie en ingepakt in meubelhoezen de productielocatie. Gedurende het productieproces zijn onze stoffeerpartners er voortdurend op gespitst om oneffenheden en/ of eventuele schade in het materiaal op te merken en het ons te melden. In een dergelijk geval zorgt Levi dat een nieuwe levering van het materiaal spoedig voorhanden is vanuit de betreffende leverancier.
In de loods van onze transporteur blijven de banken hoogstens een nacht staan, waarna ze de volgende ochtend in de juiste trailer geladen worden voor transport naar het afleveradres dat jij ons hebt doorgegeven.
N.B. Een dag vóór levering is het niet meer mogelijk om een adres te wijzigen. Stem het juiste afleveradres dus tijdig af met je klant.
Zoals vermeld vindt levering van onze banken plaats door de chauffeurs van Gebr. Pothuizen met wie wij al meer dan 20 jaar samenwerken. De medewerkers van dit bedrijf hebben jarenlange ervaring in het professioneel meubeltransport. Het laden van de banken gebeurt zorgvuldig, vaak met behulp van een steekwagen. Een enkele keer komt het voor dat de chauffeur de banken onbedoeld over de vloer van de trailer sleept, wat de buitenlaag van de kunststof hoes beschadigt. Vooral lange banken op z’n kant over de vloer verschuiven (want zwaar), leidt ertoe dat ook het noppenfolie stuk gaat, wat de kans op schade aan het bekledingsmateriaal dat er vlak onder zit, vergroot.
Dus zodra de chauffeur zich in de ochtend van de afgesproken afleverdag bij je klant op locatie meldt en jouw klant hem vervolgens laat zien waar de banken moet komen te staan, verwachten jullie beiden dat hij ze daar neerzet.

Inhuizen regelen we graag voor je, maar uitsluitend wanneer je ons daar vooraf over inlicht
Standaard leveren we onze banken nl. áchter de eerste deur (lees: in de entree van school of woonzorgvoorziening of op de begane grond van een 7 verdiepingen tellend kantoorgebouw waarin jouw klant op die dag voor het eerst bovenin zijn intrek wil gaan nemen…
Informeer ons ruim vantevoren of het inhuizen van een of meerdere banken gewenst is.
De chauffeur levert de banken in zo’n geval in het kantoor van jouw klant (in bovenstaand voorbeeld op de 7e verdieping), ontdoet die van het verpakkingsmateriaal en neemt dat mee retour. Het gebruik van een lift is een grote pre.
En nóg blijer maak je ons (én dus jouw klant, maar ook de chauffeur) met de garantie dat het formaat banken ook de lift ín kan. Let dus extra goed op bij het adviseren van de maatvoering van zeer hoge én lange banken in combinatie met het gebruik van de lift en/ of de draaiing van een trap.
Zodra de banken op de juiste plek staan, ontdoet de chauffeur die van de meubelhoezen, neemt die mee retour en laat jouw klant tekenen voor goede ontvangst.
Wat schetst zijn verbazing? Een schadeplek op het puntje van de boven-/ zijkant van de rugleuning is duidelijk zichtbaar. Wat nu?

Eerste Hulp Bij Ongelukken met gestoffeerd meubilair
Een 8-tal tips bij (transport) schade aan het geleverde zitmeubilair
Eén: Vraag de chauffeur allereerst om de afleverbon. Daar staan onze contactgegevens op.
Twee: Pak je telefoon met camera erbij om enkele foto’s te maken waarop de schadeplek duidelijk zichtbaar is.
Drie: Neem contact met ons op. Telefonisch via + 31 (0)85 047 16 04
Vier: Mailen kan naar: info@davant.nl. Voeg de gemaakte afbeeldingen als bijlage toe.
Vijf: Zet je gegevens onderaan het bericht. Denk aan: adres, contactpersoon op locatie, kortom alles wat van belang is.
Zes: Wij nemen binnen 1 werkdag contact met jou/ jouw klant op. En zorgen voor een passende oplossing.
Zeven: Kom even bij van de teleurstelling.
Acht: Neem daarna een kijkje bij de banken die niet beschadigd zijn. Vast en zeker zie je wat er wél goed was gegaan.
Hoelang duurt de reparatie van een bank
Erg vervelend dat een van de langverwachte treinbanken schade vertoont. Vanaf het moment dat de banken onze productiewerkplekken verlaten, zijn die ook daadwerkelijk uit ons zicht. Maar niet uit ons hart. Wij beseffen dat jij en je klant op zo’n moment terdege met de handen in het haar ZITTEN.
Een bank met schade behoeft reparatie. Vandaar dat we dat graag zo spoedig mogelijk verhelpen. Het liefst op een manier waarop jouw klant daar het minst hinder van ondervindt.
Nadat je ons de foto’s gemaild hebt, beoordelen wij vrij snel wat de oorzaak van de schade geweest is/ had kunnen zijn. Rap na je melding organiseren wij de afhandeling van de reparatie.
In een dergelijk geval zal jouw klant de bank een week of zes moeten missen, want: het beschadigde onderdeel moet losgehaald, opnieuw gestikt en gestoffeerd worden.
Wanneer je klant de bank een poosje kan missen, omdat er meerdere banken beschikbaar blijven bijvoorbeeld, laten we de wachtbank(en) zo spoedig mogelijk bij je klant op locatie ophalen. Op een van onze productielocaties bekijkt onze expert op welke manier we de schade kunnen herstellen. Met of zonder gebruik van het verwerkte materiaal. Anders zorgen we voor de aanlevering van nieuw bekledingsmateriaal. Na de doorlooptijd staat de bank compleet met het gloednieuwe onderdeel gereed voor transport en lichten wij jou in over de leverdatum.

Reparatie op locatie. Een oplossing op maat bij schade
Stel je voor dat ander zitmeubilair eenvoudig niet voorhanden is. Jouw klant kan gewoonweg niet zónder de treinbanken of de ziteilanden die in de hal staan, omdat er vrijwel voortdurend door de bewoners of leerlingen gebruik van gemaakt wordt.
Dan is de reparatieservice op locatie een uitkomst. Hoe werkt dit?
Eén: Meld de schade. Neem hier contact met ons op.
Twee: Wij lichten onze samerwerkingspartner in die gespecialiseerd is in herstel van schade op locatie.
Drie: Zodra de datum voor reparatie bij hen is vastgelegd, krijgen wij daarvan bericht. In het naaiatelier maakt een van onze stiksters een nieuwe hoes.
Vier: In de tussenliggende tijd neemt deze ‘polsterservice’ (Pos) telefonisch contact op met jouw klant. De datum waarop de monteur de schade op locatie komt herstellen, delen zij met jouw klant. Bij meerdere reparaties op één locatie zijn er twee monteurs aan het werk.
Vijf: In de week voorafgaand aan deze vastgestelde datum met Pos, ontvangt jouw klant de gloednieuwe hoes in een duidelijk herkenbare DAVANT doos.
Zes: Help je klant van tevoren om de ziteilanden en het ander meubilair zoveel mogelijk bij elkaar zetten, zodat de monteur er handig bij kan (bijvoorbeeld in het geval van meerdere reparaties tegelijkertijd).
Zeven: Vervolgens meldt hij zich op de afgesproken dag, verwijdert het beschadigde onderdeel, plaatst de nieuwe hoes en
Acht: Voilà de klus is geklaard!
Negen: Van het hele reparatieproces op locatie ontvangt jouw klant een fotoverslag dat ter goedkeuring ondertekend moet worden.
